Algemene voorwaarden


Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – De prijs
Artikel 8 – Conformiteit en garantie
Artikel 9 – Levering en uitvoering
Artikel 10 – Betaling
Artikel 11 – Klachtenregeling
Artikel 12 – Geschillen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Stichting: Het verwijst naar de instelling, waarvan de duidelijke identiteit wordt gespecificeerd in artikel 2 van dit document.
  2. Dag:kalenderdag;
  3. “Ramadanmaand” betekent de 9e maand van de Hijri-kalender.
  4. “Luchtvaartmaatschappij” Ieder van de luchtvaartmaatschappijen, die zich ertoe verbindt de passagier en zijn/haar bagage te vervoeren, waarmee we de tour verkopen.
  5. “Busbedrijf” Elk van de landvervoerders, die zich ertoe verbindt de passagier en zijn/haar bagage te vervoeren aan wie we de tour verkopen.
  6. “Reis” Een reis naar een of meer plaatsen, waarvan het reis- en verblijfprogramma vooraf door de STICHTING wordt vastgesteld.
  7. “Registratie” De PASSAGIER vult het digitale document in, waarin de informatie wordt gevraagd, die nodig is voor de TOUR, om aan te geven dat hij de voorwaarden van een of meer TOURS heeft gelezen en aanvaard en wil kopen.
  8. “Registratieformulier” is het digitale document, waarin de informatie wordt gevraagd, die nodig is voor de TOUR, om aan te geven dat de PASSAGIER de voorwaarden van een of meer van de TOURS heeft gelezen en geaccepteerd en wil kopen.
  9. “Passagier” betekent alle personen, die de vervoerder vervoert of zal vervoeren in een lucht- of landvoertuig, met toestemming van de vervoerder, krachtens een naar behoren uitgegeven ticket.
  10. “Vooruitbetaling” is het bedrag, dat wordt gevraagd tijdens de REGISTRATIE en wordt vermeld op de TOUR-informatie (online) pagina en wordt onder geen enkele omstandigheid terugbetaald.
  11. “Betaling” is de volledige TOUR-vergoeding, wat een voorwaarde is voor de STICHTING om haar verantwoordelijkheden na te komen die voortvloeien uit de TOUR-verkoopovereenkomst tussen de STICHTING en de PASSAGIER.
  12. “Reisdocument” Het officiële document aanvaard door de passagiersacceptatievoorwaarden van de te bereizen landen, vereist voor de VERVOERDER om zijn verbintenis na te komen om de PASSAGIER te vervoeren.
  13. Consument:de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Stichting Tefekkur
Jan van Gentstraat 144 1171 GN Badhoevedorp
Telefoonnummer   : +31 6147 888 09
E-mailadres             : info@kurbanim.nl
KvK-nummer          : 32082167

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Stichting en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Stichting en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de Stichting zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of diensten voorwaarden van toepassing zijn, worden dezen na het op de hoogte stellen van de consument toegepast en de relevante algemene voorwaarden worden ongeldig verklaard.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de stichting gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  2. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • locatiegegevens, waar de dienst of het product aan de consument wordt geleverd
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de stichting de prijs garandeert;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de stichting zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
  • Tenzij anders vermeld, zijn de voorwaarden van de LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ geldig voor de door de stichting aangeboden reizen. Bij elk geschil dat kan ontstaan m.b.t. de vluchters kunnen de passagiers terecht bij de LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ.
  • Tenzij anders vermeld, zijn de voorwaarden van het accommodatie bedrijf geldig voor de door de stichting aangeboden accommodatie. Bij allerlei geschillen m.b.t accommodatie, kunnen de passagiers terecht bij de accommodatie bedrijf.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de stichting onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de stichting is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de stichting passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de stichting daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De stichting kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de stichting op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  4. De stichting zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de in artikel 4 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij het online kopen van een product is er meestal een bedenktijd. U kunt tijdens deze bedenktijd nog van de koop afzien. Deze bedenktijd is niet van toepassing op gedateerde tickets en reserveringen zoals vliegtickets, autohuur of hotelovernachtingen.
Aangezien de door de STICHTING aangeboden diensten voor online verkoop gedateerde reserveringen zijn, heeft de CONSUMENT niet het recht om de aankoop te annuleren, tenzij anders vermeld.

Artikel 7 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 8 – Conformiteit en garantie

  1. De stichting staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de stichting er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de stichting verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de stichting kan doen gelden.

Artikel 9 – Levering en uitvoering

  1. De stichting zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. De producten kunnen op de aangegeven datum en tijdstip bij onze afgehaald worden. Het afhaalpunt staat aangegeven op onze website.
  3. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de stichting het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de stichting zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende diensten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.

Artikel 10 – Betaling

  1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan op het moment van aankoop.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de stichting te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de stichting behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 11 – Klachtenregeling

  1. De CONSUMENT kan zijn klachten over het bij de stichting afgenomen product of dienst mondeling of digitaal kenbaar maken via het contactformulier op de website van de stichting.
  2. Onderzocht wordt of de binnengekomen klachten betrekking hebben op het door de CONSUMENT bij de STICHTING afgenomen product of dienst en of de klacht binnen een redelijke termijn na de aankoop is ingediend. Indien de klacht betrekking heeft op het door de CONSUMENT bij de STICHTING gekochte product of dienst en binnen een redelijke termijn na aankoop wordt gemeld, wordt de klacht aanvaard en wordt de CONSUMENT binnen 14 dagen digitaal of mondeling geïnformeerd over de aanvaarding van de klacht.
  3. Bij de stichting ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 12 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.